Tillbaka i Dalarna + sammanfattning.

Hej!

Kom hem runt 19 idag. Så packade upp lite för att slänga det i tvättmaskinen. Men har inte hunnit hänga det ännu. Ska dock försöka komma ihåg att göra det innan jag går och lägger mig.

Gick upp lite innan kl 11 idag. Men vi låg vaken och pratade hur länge som helst. Bea la sig i soffan i vardagsrummet och jag låg på en madrass i vardagsrummet. Tror vi pratade till runt 02.30, om inte ännu senare. Minns inte riktigt.

Mitt tåg gick 13.47 idag, men vi var lite tidiga till resecentrum så fick sitta och vänta i nästan en timme, innan mitt tåg kom.
Jag bytte först i Katrineholm, och på det tåget mot Sala så fanns det inga sittplatser, och en skit snygg göterborg kille frågade mig om det var sittplatser eller inte, sa att det inte var det. För jag hade då ingen på min biljett.
Satte mig i närheten av honom, så jag kunde kika lite ;) Hähä. Mumma. Men när vi bytte tåg i Sala, så var det sittplatser, och då såg jag inte honom nå mer förens han gick av tåget. När han pratade i telefon så skruvade jag ner ljudet på mp3:n, för han hade sån mysig röst ;) Hahah!

Tänkte summera helgen lite så jag själv har lite koll på vad vi gjort, haha.

Torsdag: Jag och Bea tog tillsammans tåget ner till Skövde 06.17. Vi var framme 11.14. Låste in väskorna för att springa ner på stan och köpa lite saker till Beas syster, och sen tog vi bussen till Bea. Lämnade sakerna och tog bussen hem till Beas syster och fikade lite, innan vi åkte till stan, och vidare till Elins Esplanad, där vi shoppade skor. Vi gick in på Maxi för att handla lite mat. Taco blev det.

Bea behövde plugga, så jag somnade en stund på madrassen innan vi skulle fixa mat. Färgade även mitt hår.


Fredag: Vi gick upp kl 09, för att hinna ner på stan innan Bea skulle till skolan för att göra sin tenta. Jag shoppade en röd tunika, och strumpor. Det blev en snabb visit, och vi åkte sen hem till Bea igen för att hon skulle hinna plugga.
När hon åkt till skolan, så passade jag på att använda internet. Plockade undan lite i hennes lägenhet, och hann även duscha innan hon kom hem.
När hon kom hem så letade vi efter pizzerior, och bestämde oss för att äta på Pizzeria Prima vid Elins esplanad. Riktigt gott var det, och uppvaktade blev vi ;)
När vi kom hem så kikade vi på tv, och gjorde oss i ordning. Stressade till bussen. och sen gick vi in på Vatra. Satt ner och drack lite cider för att invänta lite folk, då man inte vill dansa om de är folk tomt ;) Var inte så jätte mycket folk, men vi dansade och hade det trevligt. Drack även Rosa Pantern. Jag frågade den snygga bartendern Linus, om de hade Rosa Pantern, men han svarade med att han kunde göra den, haha. När jag gick på toa så kom det fram en full kille som vi spanat in. Han var riktigt snygg. Vi kopplade inte riktigt vem det kunde vara, men dagen efter så trodde jag att det var en kille som vi chattat med i torsdags, men vi vet fortfarande inte om det var han. Vi stupade i säng när vi kom hem. Eller jag gjorde det ;) Haha.

Lördag: Vi sov till typ 11.30, sen gjorde vi oss i ordning, då vi ville äta lite bakis mat på Mc Donalds. Kikade runt lite och var in på Maxi och handlade mat till kvällen.
Kikade på tv medans vi gjorde oss i ordning för att gå ut på Vatra igen. Vi slapp stressa och var lite väl tidiga till bussen i stället, så vi fick vänta en stund.
När vi satt på bussen hoppade några killar på som vi hade sett på Vatra kvällen innan, och vi hoppades på att de skulle någon annanstans, men sån tur hade vi inte.
Vi drack lite cider, Bea sms:ade en jäkla massa ;) Dansade lite drack rosa pantern, och det var väl typ det som hände den kvällen. Btw, en kille hade en röd t-shirt på sig som det stog GÄVLE på, men vi vågade inte fråga om han kom där i från ;) Han var ju snygg, haha.

Söndag: Vi vaknade upp 11.40, gjorde oss i ordning. Vi bestämde oss för att åka och äta på Prima igen. Men först skulle vi kolla lite grejer. Blev lite shopping.
Var mycket folk på Prima. Antaglingen ingen som orkade laga mat hemma ;) Hahah. När vi var mätta och belåtna så gick vi in på Elins esplanad och kikade. Handlade lite att äta och så.
Vi tryckte i oss Ben & Jerry´s glass, och lite frukt när vi tittade på tv. Sen pratade vi halva natten innan vi somnade och vaknade upp, och det var dags för mig att åka hem.

Det var alltså denna helgen. Nu blir de lite jobb i veckan. Med start i morgon. Klockan 8 börjar jag, så tar 7.15 bussen. Slutar inte förens kl 16, men jag får tänka på pengarna.
Än så länge har jag fått veta att jag ska jobba dessa dagar:
Tisdag 9/12 - 8-16
Torsdag 11/12 - 7.30-16
Fredag 12/12 - 8-15.
Måndag 15/12 - 8-15.
Måndag 22/12 - 7.30-16
Torsdag 25/12 - 13.30-21.
Fredag 26/12 - 8-16.

Grattis till dig som orkar läsa allt!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Gabsan

OHO! Grattis till mig!

2008-12-09 @ 15:46:07
URL: http://gabbislarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0