Mat, råttor och skåne.

Hej!

Har inte gjort så mycket idag. Bara sett på tv och så. Eller vi har varit på Maxi. Hyrde Lösvikt med Robert Gustafsson. Jag skrattade så jag fick ont i munnen, haha.

Har kokat potatis också, så jag fick någon mat ;) Fanns redan torsk som jag värmde. Denna veckan har jag hittills ätit:
Måndag - Fastande så ingen frukost. Men till middag åt jag potatismos och ketchup ;)
Tisdag - Kräm, nyponsoppa och fiskgratäng.
Onsdag - Kram, nyponsoppa och Torsk, äggsås och potatis.
Torsdag - Kräm, torsk, äggsås och potatis. Även lyckats få i mig 2 mackor, och en lussebulle.

Har inte haft lika ont idag så det har varit skönt. Men jag går fortfarande på ibumetin + panodil kl 06-07, 11.30-12, kl 17 och 22. Alltså 4 ggr om dagen.

Med tanke på något annat så har vi råttor/möss i väggen mellan köket och ett sovrum :P Mamma kunde inte sova i natt för de förde sånt liv, haha.
I morgon kommer de iaf hit och sätter ut råttfällor på vinden. För de går ner den vägen. Bara de inte kommer in så är jag nöjd, haha. Annars kan jag lova att jag skriker, och det högt.

Efter att ha pratat med pappa i tisdags så ringde jag hem till farmor och farfar igår för att berätta nyheten för dom. Farmor blev jätte glad. Farfar vet jag inte för han var inte hemma.
Jag kommer bara vara i Falun fram tills slutet på december. Sen åker jag ca 75 mil neråt. Närmare bestämt till Skåne. Har bara köpt en enkel biljett. Eller pappa har köpt den åt mig ;) Kommer bo hemma hos dom.
Min lillebror Emil är överlycklig och har redan skvallrat för klassen. Och även hunnit med att fråga om jag får vara med och hälsa på en dag. Och det fick jag såklart :) Hehe.

Hade tänkt att vänta med att berätta för farmor och farfar tills den 18/12, men pappa sa att min lillebror antagligen kommer säga det på lördag, så de var bättre att jag sa det till dom först. Därför hade jag inte tänkt skriva något på bloggen heller, i fall att farmor skulle lyckas hitta den. Man vet liksom aldrig.

Mamma ska köpa min rosa plattång jag köpte förut. Så jag ska köpa ett linne för dom pengarna. Det är verkligen skit snyggt :D Passar väldigt bra ihop med mina nya jeans ^^

Tog en liten paus för att gå ner och borsta tänderna. Måset sen vänta i 30 min innan jag ska skölja munnen med hexident tror jag de heter. De tar bort alla bakterier och så :P

Nej, nu ska jag nog inte skriva mer. Ingen kommer ju orka läsa ;) Haha.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Gabsan

VADÅ?! Kommer du typ att flytta till skåne? Hur länge som helst?

2008-11-28 @ 09:44:17
URL: http://gabbislarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0