Ingen flytt...ännu.

Hej!

Tror jag berättade för ett par dagar sen att min bror och hans sambo har fått en ny lite större lägenhet på markplan, men nu har de tänkt om och måste tacka nej.

För det var så att i onsdags eftermiddag runt kl. 15.30, så var det skottlossning i deras område. En man blev sjukten i halsen och magen och ligger nu i Uppsala. Tjejen fick lindriga skador, och kunde åka hem igen.

På natten till torsdag kl. 02. så vaknar Carin av att hon har en massa bråk i trappuppgången, och väcker min bror, men han vill inte vakna och mumlar bara något tillbaka, sen ser Carin att det står en massa polisbilar utanför och väcker min bror igen, och då reagerar han.
Det visade sig att det var någon/några som blivit knivskurna i trappuppgången ovanför dom.

Igår så var det även skottlossning i ett område nära deras.

Så ni kanske föstår att de inte vågar bo kvar.

Det är även några som försökt bryta sig in i deras gamla bil, men de lyckades bara förstöra låsen. Sen har även en husbils liknande sak brunnit på deras parkering i sommras. Tack gode gud hade min bror tagit bilen till jobbet just då. Annars hade säkert deras bil brunnit upp.
Har nog hänt lite mer saker där, men kommer inte på något just nu.

Hoppas att de lyckas hitta en lägenhet fort som sjutton nu. För de är knappt så jag kommer våga åka hem till dom igen.

Tror att jag ska vara duktig och gå och lägga mig strax.

I morgon ska jag ner på stan och kolla på en vinterjacka. Finns en del på Stadium, och de har även 20% rabatt tills på söndag, så de är lite brottom ;)


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0