Torsdag.

Hej!

Idag gick jag upp kl. 8. Fy sjutton vad jobbigt det var. Men upp skulle jag.
Hoppade in i duschen och klädde sen på mig. Sen åt jag frukost. Intressant va? ;)

9.20 åkte vi för att hämta mormor, då hon skulle vara hos tandläkaren 9.50.
Sen åkte jag och mamma bort till Arbetsförmedlingen. De öppnade inte förens kl. 10, så vi var 20 min tidiga. När de öppnade var jag först, så fick en nummer lapp och fick sen träffa en jätte trevlig tant. Så nu är jag arbetssökande på ams ;) Haha. Nu ska jag bara lära mig att skriva cv, och sen börja söka lite jobb om de finns något trevligt. Är dock lite tråkigt att man måste flytta om man skulle få något jobb :( Vill ju inte flytta i från vänner och familj. Men men, sånt är livet.

Kom sen på att jag glömt lite VV-papper, så vi hämtade upp mormor, och åkte hem med henne sen hem till oss, hämtade mina papper och sen skjutsade mamma in mig till stan igen, då hon skulle handla.

Vi månadsmedlemar på Viktväktarna behöver inte stå i någon kö, utan kan gå direkt till vågen ;) Jag blev chockad när jag fick se vad jag vägde. 1,2 kg har jag gått ner :D Så jävla skönt, med tanke på att det gått dåligt i två veckor. Så har gått ner 3,5 kg nu. Fick även en guldstjärna idag då jag nått mitt första delmål.

När lektionen var slut, så hade mamma handlat färdigt så hon hämtade upp mig och sen åkte vi hem.
Då kändes det som att klockan var runt 18-19, när den bara var 12.30-13.

Mormor och morfar kom vid 14.15, för att fika. Felix och Fabbe kom då också, då deras mamma skulle åka iväg och göra en sak. Så de lekte med bilar, åt frukt och kollade på när min lillebror satt vid datan.

Vid 16 försökte syrran tvinga med mig till stan, men icke sa jag. Klockan var alldeles för mycket och jag var trött och hungrig. Så hon fick inte sin vilja igenom.

Idag åt jag kyckling kassler och potatisgratäng till middag. Dock var potatisgratängen gjort på viktväktar vis, men den var god :)

Är fortfarande super nöjd med min mobil :D

Nej, nu ska jag kika på SOS Gute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0