Deltävling 1: Göteborg..

Om man går in på Melodifestivalens hemsida så kan man lyssna ca 1 minut på alla dagens bidrag, så det har jag gjort och kommer nu skriva vilka 4 jag tycker ska gå vidare ikväll.



Scotts - Jag Tror På Oss

Dessa killar känner vi ju igen i från Dansbandskampen. Det är dansbands stuk på låten, vilket inte är helt otippat, men jag fastnade för den på en gång. Jag tycker att den passar in i Melodifestivalen, och denna låten kan man verkligen dansa loss till också.



Alcazar - Stay The Night

Ja, man behöver väl egentligen inte säga så mycket om Alcazar? De är ju en självklarhet i Melodifestivalen, och det är en riktig partylåt.



Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life

Han är ju så jäkla söt. Och han är väldigt duktig också. Dock tror jag inte att han har en sån jätte stor chans att ta sig vidare, med tanke på att nästan ingen vet vem han är. Man ska ju vara riktigt känd för att komma vidare, men jag håller mina tummar.



Marie Serneholt - Disconnect Me
Shirley Clamp - Med Hjärtat Fyllt Av Ljus

Jag kan verkligen inte välja mellan dessa två. Låtarna är bra på olika sätt. Men Shirley har ju varit med ett par gånger i Melodifestivalen, men samtidigt så är ju Marie ganska känd ändå igenon Ateens, och sin solokarriär. Så vi får se vad som händer ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0