Natt till fredag.

Hej.

Det var bara Camilla som skulle åka och leverera tupperware, för Emil hade läxa han behövde göra, så pappa stannade hemma med honom. Jag orkade inte vara hemma, så jag följde med ist och höll henne sällskap.

Först var vi till Skurup och sen Staffanstorp, och innan vi åkte hem så handlade vi lite mat till i morgon och så. Jag köpte choklad :D Mumma. Två st 100 gr mörka marabou för 30 kr ;) Så nu har jag till i morgon också.
Kanske ska försöka begränsa mitt godisätande från och med nästa vecka till bara fredag & lördag. Sen försöka ut och gå också. Får ju promenad på 30 min när jag hämtar Emil i skolan så det är ju bra. Går samma väg varje dag, och det är så jäkla tråkigt, haha.
Men jag har ju min mp3 iaf, så det brukar gå fort att gå dit.

Jag har inte tittat på tv på skit länge. Vet knappt vad det går längre. Men det har mycket med att göra att jag inte har någon egen tv tror jag.
Dock tittar vi alltid på Let´s Dance. Ibland någon film på tv och så. Har ju trots allt ca 70 kanaler ;)

Mamma skrev till mig på msn innan. En gubbe i från vikarieförmedlingen hade ringt till henne (på hemtelefonen, grr =/ ) igår kl 07 och frågat om jag var hemma, då han undrade om jag kunde hoppa in och jobba. Men hon förklarade vart jag var och han tykcte att det var lite väl långt att åka.
Sen frågade hon hur de gick med jobb. Sa att jag hoppades få på pappas jobb, då det är bra betalt då. Sa även att jag kunde spara undan pengar då bl.a. till körkort. Men då sa hon: Du är väl inte intresserad av att ta körkort.
Så jag sa: Vadå så jag ska skita o det bara för att jag inte har någon lust att ta de? Så då sa hon: Ja, de har du ju gjort i två år.
Orkade inte tjaffsa med henne, så blockade henne ist. Fattar inte varför hon JÄMT måste bråka med mig. Först tjatar hon på mig om att jag ska ta körkort, och när jag väl kommer ha pengar till det, ja då är det ingen bra idé längre.

I morgon ska jag hämta Emil kl 13, så lär upp vid 10.30, för jag ska duscha och äta frukost innan jag går. Dock har han blivit jätteförkydl, så är han dålig i morgon, så kan det hända att han blir hemma, eller att jag får gå och hämta honom tidigare. Men vi får se..

Hoppas att det kommer ett litet paket på posten till mig i morgon :D Annars dyker det nog upp på måndag.

Lär hoppa i säng nu.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Damen från tåget

Hej!

Jag följer fortfarande dina öden och äventyr på bloggen.Kul att du slängde dig iväg till Skåne! Läste om körkortsproblematiken. Klart du skall ta körkort! Det är bra att ha.Jag såg till att minPetronella fixade det o idag är hon glad att jag var så envis. Lycka till!

2009-01-30 @ 08:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0